Clarion Hotel Helsingissä torstaina 31.10.2024 järjestetty Finnish Comms Awards palkitsi vaikuttavimpia viestinnän kampanjoita ja tekoja. Photonics Joensuu oli ehdolla Yritys- ja Yhteisöviestintä (ulkoinen) -sarjassa yhdessä viestintätoimisto Oy SEK Ab:n kanssa kilpailutyöllä 'Joensuu - Fotoniikan koti' ja nappasi kategorian voiton.
Photonics Joensuun brändi- ja viestintätyötä tehtiin Business Joensuun ja Joensuun kaupungin johdolla yhteistyössä SEK:n kanssa osana Innokaupunki Joensuu -toimenpiteitä. Useita Joensuun fotoniikkakentän asiantuntijoita ja sidosryhmiä osallistui työpajoihin, joiden pohjalta syntyi Photonics Joensuun yhteinen sanoitus, viestintäsuunnitelma ja visuaalinen identiteetti.
Tuomaristo perusteli voittajavalintaa seuraavasti:
Onnistunut viestintäkokonaisuus, jossa saavutettiin tavoitteet monella eri rintamalla. Selkeä kuvaus lähtötilanteesta, haasteesta, tavoitteista sekä ratkaisuista. Toimiston työstä välittyy kuva perinpohjaisesta ja ammattimaisesti johdetusta strategisesta konsultoinnista, jossa päästään tavoitteisiin.
- Photonics Joensuun palkitseminen vaikuttavana viestinnän työnä on osoitus hyvästä yhteistyöstä projektin aikana, sekä tuloksista, joita Joensuun alueen fotoniikkaekosysteemin yhteisellä, vahvalla viestinnällä ollaan saatu aikaan. Työ Joensuun fotoniikkaosaamisen tunnettuuden lisäämiseksi jatkuu Photonics Joensuun alla, kertoo Business Joensuun markkinoinnin asiantuntija Anne-Maria Kankaisto, joka vastaanotti palkinnon Helsingissä.
Tutustu Photonics Joensuuhun ja alueen fotoniikkayrityksiin Photonics Joensuun uudelta videolta:
Kuvat: Petri Mast
Video: Photonics Joensuu (Business Joensuu)
Photonics Joensuu -brändin kehittäminen on osa Innokaupunki Joensuu- ja Innokaupunki Joensuu 2 -projektien toimenpiteitä, joita osarahoittaa Euroopan Unioni ja Pohjois-Karjalan Maakuntaliitto.